22/04/2008

Toots värvis maakera punaseks


Kus sa oled käinud Euroopas

Toots (mitte Jaan, Kati või Kersti) värvis maakera punaseks.
""Mispärast ta punane on?"
"Punane, noh... Misuke ta´s peab olema? Sinist värvi ei olnud käepärast."

"Näita!"

"Ei, ma ei või näidata, ta on märg. Värv pole veel ära kuivand. Küll hommiku näed.""

Kaart, mis Euroopas külastatud riike näitab, on ka punane. Ju siis samuti muud värvi ei olnud käepärast. Või ei põe kaarditegijad seda foobiat, mis mõnda kirjanduskriitikut paneb arvama, et maakera punaseks värvinud Joosep Toots oli kommunist.

Kaart on üsna tendentslik. Kui oled külastanud riigist ainult üht linna või sellest läbi sõitnud, on kogu riik punane. Seepärast mõtlesin hulk aega, kas teha linnuke Belgia (kus olen ühe öö ööbinud) ja Saksamaa (kust olen mitu korda läbi sõitnud, küll oluliselt peatumata) lahtrisse, sest näinud olen neist vähe. Mõnd praegust riiki olen mitu korda külastanud siis, kui need veel N.Liitu kuulusid (Gruusia, Ukraina, Moldaavia), praeguse seisuga mitte, aga see-eest nägin tollal neid põhjalikult.

Palju on kohti, kus käiksin veel ja veel. Palju on ka avastamisruumi. See on minu Euroopa.

No comments:

Post a Comment