01/06/2008

Vana hapu naine on vanakurja tipplooming


Kunagi olen enda jaoks üles tähendanud nunna palve 17. sajandist. See on päris hea elujuhend neile, keda kiputakse kibestunud penskariteks kutsuma (või kes sinnapoole teel on), et nad oma hapu olekuga ja pipramekiga iseenese ja teiste maailma ära ei rikuks. Sestap panen selle ka siia, teinekord hea vaadata.

Jumal, Sina tead paremini kui mina, et ma vananen ja ühel kaunil päeval olen Vana Naine.

Hoia mind muutumast lobisejaks ja kaitse mind eriti sellest saatuslikust kujutlusest, et ma pean igal pool ja igas asjas midagi ütlema.

Vabasta mind ohjeldamatust soovist teiste asju korraldada.

Tee minust hoolitsev ja mitte ärrituv, abistav ja mitte käskiv.

On muidugi kurb, et ma ei saa kasutada kõike oma suurest tarkusevarasalvest, aga Sa ju tead, et ma tahaksin lõpuni alles hoida kasvõi mõned oma sõpradest.

Kaitse mind seletamast lõputut tühja-tähja, anna mulle tiivad, et pääseksin asja tuumani.

Anna mulle jõudu kuulamaks teiste inimeste kurtmist haigustest. Sulge mu huuled jutustamaks mu oma valudest ja piinadest, sest neid muudkui lisandub ja soov nendest kõnelda kasvab aastatega. Aita mul neid taluda rahulikult.

Mul ei ole julgust paluda mälu paranemist, aga luba mulle selle asemel rohkem alandlikkust ja vähem enesekindlust olukorras, kus minu mälu näib põrkuvat teiste mälude vastu.

Anna mulle see särav õppetund, mille järgi minagi võiksin vahel eksida.

Kaitse mind tagasihoidliku ja hellana. Ma ei taha olla pühak – sellisena on samuti raske elada, aga vana hapu naine on vanakurja tipplooming.

Anna mulle võime näha head üllatavates kohtades ja annet üllatavates inimestes ja aita mind, Jumal, oma armus jutustada sellest neile endile.

Autor 17. saj elanud nunn
(Pühavaimu kiriku laualeht aug 1989. a)

4 comments:

  1. Minul on sama asi väikeste muudatustega pealkirja all 'Keskealise palve'

    ReplyDelete
  2. Täitsa võimalik, sest olen seda netis näinud ka Lilleoru keskuse, Terve Mõistuse Sündikaadi, Meestekeskuse jt lehekülgedel (neil siis nunna palvena), väidetavat originaali - kiriku laualehte ei ole näinud. Eile tundus see palve mulle seoses sünnipäevaga päevakohane :)

    ReplyDelete
  3. Oi, palju õnne siis tagantjärele!
    Muide, see laualeht on kiriku arhiivis täiesti olemas.

    ReplyDelete