11/01/2009

Fotojaht - müürid


Kumb on vabam, kas see, kes müüride sees, või see, kes müüridest väljas? Kumb on kartlikum, kumb tugevam? Mida müür sümboliseerib? Kes müüri ladus?

Kui kunagi ammu ehitusmalevas olin, siis panid meie rühma tudengid oma juhendajale vanale müürsepale hüüdnimeks Maestro. Ei pannud väljanaermiseks, vaid hoopis suurest austusest - müürsepp oli nii oskuslik, meisterlik ja laia silmaringiga. Mõnus mees. Tõeline Maestro. Õpetas meid kõiki tellismüüri laduma.

Mõne müürijupi puhul aga tundub, et seda on hoopiski soss-sepad rajanud.

Läinud aastal olen igasuguseid müüre palju pildistanud ja siingi blogis on rohkesti Inglismaa ja Walesi kindluste ning losside müüre. Fotojahi jaoks polnud sedapuhku aega minna uusi pilte tegema, kuigi vana Tallinn ju suisa müüride ja tornide linn on. Otsisin siis mullusuvel ja -sügisel Tallinnas tehtud müüripilte. Mõned leidsin...

Vahel võib rahvas ise lausa müür olla... Ühel pildil on mälestussammas päevale, mil eestlased nagu üks mees Toompea lossi kaitsma ruttasid. Jupp Toompea müüri on sel pildil ka näha. Teine on omamoodi "nutumüür" - mälestusmärk fašismiohvritele Rahumäel juudi kalmistul - ühtaegu müür ja kivihunnik.



Kolmas on kindlusemüür paljudele tuttavast ja käidavast kohast, suvel harjutati selle juures vibulaskmist. Neljanda pildi kohta ma ei ütle midagi, jätan mõistatada, millise müüri ja hoonega tegu on. Kommentaaridesse on kõigil vaba voli kirja panna, mis ja kus.



Viies on parasjagu kinnimüürimisel, pea on juba läinud... - kas tuleb Kitzbergi "Maimu" meelde, kus sissemüüritutest juttu oli?






Teiste müürseppade pildid on siin.

9 comments:

  1. Neljas pilt ongi minu lemmik - ja tuttav hoone, isegi sellest rakursist, aga mitte ei tule meelde, kus ma nàinud olen ja ega ma mingit analoogiat ei màleta. Google-l vòiks olla foto-otsing, et sisestad pildi ja ta ytelb nime :)

    Aga suursugune pilt on...

    ReplyDelete
  2. Kontrollisin oma fotovaramust järgi, mul on tõepoolest selle neljandal pildil kujutatud hoone foto olemas ja peaaegu samast pildistatud kah, ehk veidi kaugemalt. Seega ka viiendal pildil on tuttav koht. Aga jätan ülejäänutele mõistatamise lõbu siis ;)

    ReplyDelete
  3. Kukupaile ten points, teistele täpsustuseks, et pildistatud on tagantpoolt külje pealt.

    Ma enne ei nimeta seda hoonet, kui arvajaid rohkem saab :)

    ReplyDelete
  4. Neljas pilt peaks ju tolle Brasiilias surnud ekstsentriku ehitis olema..?

    Juudi surnuaial tehtud pilt tuletas meelde kordi, kui juudist sõbraga teme ema haual käisime ja ta alati sinna kivikese pani. Mitte kiirektnärbuvad õied, vaid igavesti kestev kivi.

    ReplyDelete
  5. Mõnusad kivised müürid, tahaks käia ja patsutada :)

    ReplyDelete
  6. viis head pilti jälle ritta pandud. mina ei arvanud ära.... aga mis sest, ma pole ratast ka leiutanud, aga sõidan ikkagi :)!

    ReplyDelete
  7. Glehni loss.

    Mulle tundub, et tegelikult ka Tatsutahime mõtted liikusid õiges suunas.

    ReplyDelete
  8. jälle kena valik! kena lugu!
    glehni lossi vaatasin sel suvel üle pika aja isegi üle, eriti kui avastasin, et see peaaegu jalutamistee kaugusel :)

    ReplyDelete