08/02/2014

Kapriisne lumehelbeke


Taliolümpia tekitab sel aastal vastakaid tundeid. Pärast mitut kurba dopingusüüdistust meie sportlaste pihta on veidi niisugune tunne, et mis neist võistlustest ikka vaadata. Hetkeemotsioon võitjatest võib ju ilus olla, samas võivad kümmekonna aasta pärast dopinguküttidel olla jälle uued reeglid ning praegused võitjad hoopiski kahtlustatavate rollis.

Vaatasin eile õhtul ERR veebist otseülekannet Sotši taliolümpia avamisest - nii kaua, kui vaadata sai. Märkasin, et siis, kui ülekanne katkes, oli vaatajaid neli ja pool tuhat. Kõik nad jäid pika ninaga, kui ERR teatas, et on sunnitud katkestama Sotši olümpiamängude avatseremoonia internetiülekande geoblokeeringu tõrgete tõttu.

Seejärel otsisin uue koha, kust sai veebiülekannet jälgida. Uus koht oli sisuliselt paremgi kui ETV ülekanne, sest polnud meie reporterite kohati väga halvustavaid hinnanguid toimuva kohta - kõike sai rahulikult oma silmaga jälgida ja kõrvaga kuulda.

ERRi katkestuse tõttu ei näinud ma sportlaste sissesammumisest üsna suurt juppi, ka  Eesti delegatsiooni tulekut mitte, kuid üldiselt avamine siiski meeldis. Kapriisne lumehelbeke, mis olümpiarõngaks ei avanenud, meeldis ka, sest see rõhutas omamoodi, et tegu on just taliolümpiaga.

Meeldis olümpialipu tseremoonia ja tore oli näha, et Valentina Tereškova on endiselt elus ja terve. Hiljem, muide, sain teada, et ta (sünd 1937. a) kandideerib ka eelmisel aastal väljakuulutatud "üheotsareisile" Marsile. Meeldis valgete "rahutuvide" tants. Tulesüütamine, mis tõrviku käest kätte andmisega (ja eelnevate kõlakatega tulesüütaja isiku kohta) oli põnevaks tehtud. Olin olnud üsna kindel, et tulesüütajaks saab Irina Rodnina - nii ka läks. Koos Vladislav Tretjakiga moodustasid nad paari, mis tipphetkel Veera Muhhina kuulsusrikast skulptuuri "Tööline ja kolhoositar" meelde tuletas, aga see oli vist ette kavatsemata ning mõjus omamoodi humoorikalt.

Meeldis vägev ilutulestik, mis olümpiatule süütamisel lahvandus - tõesti ilus vaatepilt.

Ei meeldinud avapidustuse kohta loetu "Õhtulehest" ja "Postimehest", kus Sotši sõitnud ajakirjanikud ainult aset leidnud viperusi kirjeldasid ja mustas meeleolus olid. Neid võrdlemisi ebaobjektiivseid tekste lugedes tuli mulle meelde paar päeva tagasi Vene opositsiooniliselt meelestatud ühiskonnategelase kirjanik Boris Akunini blogist loetu. Tsiteerin:

 "Что-то стал жутко раздражать тотальный фейсбучный мазохизм по поводу того, как всё позорно, нелепо и по-хамски организовано в Сочи. Ну да, наверное. Но чего мы с таким сладострастием этим упиваемся-то? Неужели там всё только ужас-ужас и нет совсем ничего красивого, толкового, сделанного с умом? Вообще – ноль? Ведь столько денег и сил убухано. Не всё же было разворовано.
     Нет, ну правда. Может, как-то разделить две темы? Про разворованное и отпиленное – отдельно, а про праздник спорта – отдельно?
Мне все равно, какая команда наберет больше медалей, я в этом смысле не болельщик. Но я очень хочу, чтобы на Сочинской олимпиаде:
1) обошлось без терактов;
2) было много красивого спорта;
3) было поставлен рекорд по рекордам.
4) и пусть все это не выльется в национальный позор.
Ей-богу, не готов жить по принципу "если Путину плохо, то нам это хорошо"."
/http://borisakunin.livejournal.com/122525.html/

(Tõlgin: "Millegipärast on mind hakanud ärritama Facebooki totaalne masohhism selles osas, kui häbiväärne, totter ja kaabaklikult organiseeritud on kõik Sotšis. Miks me nii pahatahtlikult seda kõike enesesse võtame? Kas tõesti on seal ainult jubedused ja pole midagi ilusat, arukat ja mõistlikult tehtut? Kas kõik on null? Nii palju raha ja jõudu on ju kulutatud. Ega siis kõike ei varastatud.
Võib-olla tuleks kaks teemat eraldada: käsitleda varastatut ja raisatut eraldi ning spordipidu vaadelda omaette?
Mul on ükskõik, missugune meeskond saab rohkem medaleid, ma ei ole selles mõttes spordifänn. Kuid ma tahan väga, et Sotši taliolümpial:
1) ei oleks terroriakte;
2) oleks palju ilusat sporti;
3) püstitatakse rekordarv rekordeid;
4) ja et see kõik ei muutuks meie rahvuslikuks häbiks.
Jumala pärast, ma ei ole valmis elama põhimõtte järgi: "Kui Putinil on paha, siis on see meile hea".)

Täna kavatsen võistlusi vaatama hakata, samuti lootuses, et oleks palju ilusat sporti.

Fotod internetist.

4 comments:

  1. Vaatasin, ja mulle ka meeldis :)

    ReplyDelete
  2. Vaatasin ja oli tõesti vaatamist väärt , magama ma ei jäänud, olen iga päev jälginud ülekandeid ja inimeste rõõmule kaasa elanud , mul ju mitmel pool sugulasi , Rootsis ja Soomes ja Eestis ja Venemaal , ma ühinen nii Sinu arvamusega, et inetuid kommentaare ei taha kuulata . Aga mitu korda olen pisara poetanud, kui olen liiga kaasa elanud sportlastele... kui nad ülihästi esinevad . Eestlastel pole nii vedanud. Aga las saavad ka koos tublimatega sportida koos. Eestis ju neist paremaid pole .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh kommentaari eest! Mina olen eriti suure huviga vaadanud laskesuusatamist, aga ka muud, täna näiteks suusahüpete kvalifikatsiooni, kus meie poiss endale homsele põhivõistlusele pääsu kindlustas. Nii et pöidlad pihku!

      Delete